Jätte nöjd.

Hej. Jag kom precis hem ifrån stallet.Gud vilken underbar kväll alltså,solen sken och jag hade glada människor med mig på turen. Det är ju svårt att förklara såhär var jag red, men till en slalombacke som är en bit bort. Turen tog nästan två timmar och det va jätte trevligt, vi sjöng, pratade massa skit sånt som tjejer brukar göra nivet, fast dom är mycket äldre än mig.

Alex va jätte pigg idag, va tvungen att hålla mig bakom dom andra hela tiden, men eftersom han blir jätte stressad när han är bakom när man ska tex trava så måste han vara längst fram, men han vart alldeles för pigg för att jag skulle klara av honom så vi skrittade hela turen efter det, de gjorde vi innan också.

När vi nästan va hemma så tog vi en tur till bilbingon och hälsade på mamma, haha det va lustigt tyckte Alex, så mycket människor, men det va nyttigt för honom.

Lisette skulle fortsätta att rida i paddocken när vi kom hem så jag gjorde de också, vi hade ju faktiskt tagit det lungt dom två timmarna, så jag travade lite, gjorde lite dressyr men bara det jag kan, alltså typ ingenting. Men det va värt ett försök och oj så fin han va, ska fråga Alva om hon kan följa imorgon och knäppa kort efter vi kollat på studenten.

Men sen så tänkte jag, jag kanske ska försöka ta en galopp ändå.. Ni som inte vet de så har jag bara galopperat en gång på en storhäst.. och detta fick bli min andra. Jag blev jätte stolt eftersom jag är rätt så rädd för att göra något sånt. Jätte glad blev jag..Verklingen !!!

Så idag galopperade vi som jag inte trodde att jag skulle våga förns vi fått det starka bandet :D







                                                                       / Emelie

Kommentarer
Postat av: Moa

Så himla kul Emelie! Skit glad för din skull!

Hoppas på mycket bilder imorgon då? :D

Förresten ska du testa hoppa lite på han och så eller rida dressyr eller bara en skogshäst? :)

Eller vad ska du göra med honom? :D

Tänkte om du kunde svara på denna fråga i din blogg så alla kan läsa! :D

Kram på dig <3

2012-06-07 @ 22:46:01
URL: http://moakampl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0