Veterinärbesök /Jessica

det känns lite som att hale denna blogg håller på att rasa litegrann. Men hade tänkt att jag skulle styra upp det hela litegrann! Just nu sitter jag inne på toagolvet tillsammans med min sövda katt som ligger i duschen och håller på att vakna efter dagens veterinärbesök. 

 

Vad har hänt med min katt då? 


Jo, igår så fick hon i sig någonting som gjorde att hon började spy och typ hosta som ett tok. Det lugnande sig senare på eftermiddagen men det var fortfarande inte bra, hon kunde inte ens äta utan att maten kom upp igen. Så vi ringde jourvet igår kväll för att rådfråga dem och vet sa att det var nog ett grässtrå som fastnat i hennes hals och därför var hon som hon var. Skulle det bli sämre under kvällen skulle vi ringa till dem så skulle jourvet komma hit och titta på henne. Hon var likadan underkvällen så vi avvaktade till imorse med att ringa vet utifall att det skulle ha blivit bättre.  Hon var likadan imorse så vi fick en tid hos vet kl 13.00 idag så jag packad ein kissekatten i transportburen och tog med mig Ida under armen och for iväg till vet.

 

Där  gav dom henne lugnande så hon somnade och sedan började dom titta och gräva i halsen på henne, och mycket riktigt så hade hon ett grässtrå som fastnat där. Och det var ingen litet heller som fastnat, men nu ska hon vara helt okej igen. Så nu under uppvaknandet så ligger hon i duschen eftersom hon kan spy upp en del igen. Vilken hon har gjort en omgång nu så sitter och passar henne litegrann så hon verkligen fr upp allting som hon vill ha upp från lillmagen. 

 

Och eftersom hon ligger i duschen så behöver jag bara spola rent där sedan. Måste även slänga in hennes transportbur(är ingen plastbur utan en som du kan vika ihop osv)  och filt i tvätten eftersom hon hade både kissat och spytt på  båda. På vägen in till veterinären så kissade hon även så det till och med hamnade i min bil det är bortskurat och desinfinerat (stavning? haha).

 

Ska även försöka städa lite i huset idag. Har huset fr mig själv då mamma är borta med några arbetskompisar och kommer inte hem först imorgon och pappa jobbar ikväll. Så kan ju vara fint om jag försöker plocka bort litegrann här hemma så det är fint när dom kommer hem. Sen ikväll blir det en powerwalk med ida, så idag börjar träningen har jag sagt till mig själv, får väl se hur länge jag orkar hålla den, men ska försöka hålla igång nu, ska kanske till och med försöka peppa igång ida för att ta oss till gymmet! 

 

Men nu ska jag fortsätta passa kissekatten så får ni kanske en uppdatering senare! 

 


 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0